foradelloc
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Escrits personals!

+9
Calvo Claudia
Salleras Mestre Xavier
Busquets Andrea
Yoh
Bardají Edu
LLopis Poncell Bernat
Salom Carlos
luis cambron martinez
Fuster Pizá Pilar
13 posters

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Go down

Escrits personals! Empty Escrits personals!

Post  Fuster Pizá Pilar Wed Dec 01, 2010 4:02 pm

Aquí podreu escriure fragments d'obres que vos hagin interesat, frases... per que siguin comentats.
Vos agrairia que xerrasiu del que toca i no de les eleccions de catalunya, ni si algú s'ha llegit el llibre, que fassi un resum...
Grasies.

Fuster Pizá Pilar

Number of posts : 72
Registration date : 2009-02-09

Back to top Go down

Escrits personals! Empty Re: Escrits personals!

Post  luis cambron martinez Wed Dec 01, 2010 11:32 pm

poden ser fragmetns de llibres en castella?

luis cambron martinez

Number of posts : 598
Registration date : 2010-10-31

Back to top Go down

Post  Salom Carlos Wed Dec 01, 2010 11:36 pm

luis cambron martinez wrote:poden ser fragmetns de llibres en castella?
Tu que creus ?
Salom Carlos
Salom Carlos

Number of posts : 1073
Registration date : 2009-01-23

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Thu Dec 02, 2010 12:33 am

que si

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  Salom Carlos Thu Dec 02, 2010 6:12 pm

luis cambron martinez wrote:que si
Ilús.
Salom Carlos
Salom Carlos

Number of posts : 1073
Registration date : 2009-01-23

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Thu Dec 02, 2010 8:03 pm

perfavor el moderador del topic hem pdoria contestar per veure si pot ser en castella?

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  LLopis Poncell Bernat Thu Dec 02, 2010 8:39 pm

jajja tu no et rendeixis així m'agrada jejeje

LLopis Poncell Bernat

Number of posts : 760
Registration date : 2009-12-02

Back to top Go down

Post  Fuster Pizá Pilar Thu Dec 02, 2010 8:54 pm

luis cambron martinez wrote:que si
Els hauries de traduir.

Fuster Pizá Pilar

Number of posts : 72

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Thu Dec 02, 2010 11:13 pm

Fuster Pizá Pilar wrote:Aquí podreu escriure fragments d'obres que vos hagin interesat, frases... per que siguin comentats.
Vos agrairia que xerrasiu del que toca i no de les eleccions de catalunya, ni si algú s'ha llegit el llibre, que fassi un resum...
Grasies.

Viscaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Jo vos don les gràcies, personalment. En tenia moltes, de ganes de tenir aquest tòpic obert.
Bardají Edu
Bardají Edu

Number of posts : 340

http://www.flickr.com/mrmarble

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Thu Dec 02, 2010 11:36 pm

Cualcú s'ha parat a pensar què som de nit? No som nosaltres mateixos sencers, tal com tenim la visió de nosaltres mateixos en que, si o si, hi ha un aspecte d'imatge, quasi mai ignorat. A propòsit, no és una entelèquia, és física. La nostra identitat vé representada pel rostre. La gent, al recordar-nos, la primera cosa que sol tenir en ment és la cara. En la foscor no tenim aquesta cara. Si de cas, en podriem esbrinar una altra a partir del tacte, però no vé al cas. No tenim ni taques de naixement, ni color de pell, ni d'ulls. Tant sols superfícies. Tot això és perquè la imatge que ens cream cada cop que recordam està formada pels fotons que arribaren en el seu moment als nostres ulls i, en la foscor, això no passa. Jo vos convid a perdre aquesta identitat per un moment o per sempre, segons cadascú, per reafirmar la que queda.
Bardají Edu
Bardají Edu

Back to top Go down

Post  LLopis Poncell Bernat Fri Dec 03, 2010 6:40 pm

Bardají Edu wrote:Cualcú s'ha parat a pensar què som de nit? No som nosaltres mateixos sencers, tal com tenim la visió de nosaltres mateixos en que, si o si, hi ha un aspecte d'imatge, quasi mai ignorat. A propòsit, no és una entelèquia, és física. La nostra identitat vé representada pel rostre. La gent, al recordar-nos, la primera cosa que sol tenir en ment és la cara. En la foscor no tenim aquesta cara. Si de cas, en podriem esbrinar una altra a partir del tacte, però no vé al cas. No tenim ni taques de naixement, ni color de pell, ni d'ulls. Tant sols superfícies. Tot això és perquè la imatge que ens cream cada cop que recordam està formada pels fotons que arribaren en el seu moment als nostres ulls i, en la foscor, això no passa. Jo vos convid a perdre aquesta identitat per un moment o per sempre, segons cadascú, per reafirmar la que queda.

i com identificaries algú posant per cas que la vida fos fosca(sense reconeixement de rostre... així com tu ho dius)??

LLopis Poncell Bernat

Number of posts : 760
Registration date : 2009-12-02

Back to top Go down

Post  Yoh Fri Dec 03, 2010 7:16 pm

Bardají Edu wrote:Cualcú s'ha parat a pensar què som de nit? No som nosaltres mateixos sencers, tal com tenim la visió de nosaltres mateixos en que, si o si, hi ha un aspecte d'imatge, quasi mai ignorat. A propòsit, no és una entelèquia, és física. La nostra identitat vé representada pel rostre. La gent, al recordar-nos, la primera cosa que sol tenir en ment és la cara. En la foscor no tenim aquesta cara. Si de cas, en podriem esbrinar una altra a partir del tacte, però no vé al cas. No tenim ni taques de naixement, ni color de pell, ni d'ulls. Tant sols superfícies. Tot això és perquè la imatge que ens cream cada cop que recordam està formada pels fotons que arribaren en el seu moment als nostres ulls i, en la foscor, això no passa. Jo vos convid a perdre aquesta identitat per un moment o per sempre, segons cadascú, per reafirmar la que queda.

Mmmm... m'agrada es teu punt de vista, Edu, però saps? a mi no me passa mai o quasi mai això de recordar una persona pel rostre. Sempre que pens en algú pens molt més en la seva manera de ser i de reaccionar i d'actuar, i possiblement en el que va passar la darrera vegada que vaig veure-la, de què vam xerrar i si vaig estar d'acord amb el que va dir que pensava, no sé si m'explic.
Això me dóna peu a fer-te una comparació amb els llibres, ja que som a l'apartat de literatura. Jo quan llegesc, mai, però mai, mai, i aiò sí que t'ho assegur, mai els pos cara als personatges. Fins i tot si me'l descriuen físicament. Per jo els personatges dels llibres són personalitats, tarannàs, i sí que par atenció si l'autor destaca una característica física en especial, però res més, per jo no són físics, són molt més psicològics que una altra cosa. No sé, n'he parlat de vegades amb gent d'aquest tema, i he obtingut respostes molt variades. M'agradaria que me diguéssiu si voltros els veis la cara cada vegada que l'obra gira al voltant d'aquests personatges o simplement feis com jo i definiu el personatge amb una sèrie de trets més mentals.
Per tant, vull aclarir, per jo el personatge pren identitat amb les seves actuacions i intervencions, així que per jo un personatge que no té un paper rellevant en una història, és buid, per molt que físicament me l'hagin descrit amb pèls i senyals.

Yoh

Number of posts : 263

Back to top Go down

Post  Yoh Fri Dec 03, 2010 7:30 pm

Fuster Pizá Pilar wrote:Aquí podreu escriure fragments d'obres que vos hagin interesat, frases... per que siguin comentats.
Grasies.

Mira, Pilar, ara mateix se m'ocorr un fragment de La Pell Freda, el llibre que vàrem llegir l'any passat que me va parèixer increïblement expressiu, o més aviat descriptiu. És del moment en què el protagonista està desanimat perquè els citauca no vénen i no poden posar en pràctica la tècnica de les explosions per eliminar-los:

‎"Allà dins el temps s'alentia; la vida es veia des de la perspectiva dels cucs. Aquells dies, allà dins, em sentia a mig camí entre la vida i la mort. Allà tot es reduïa a un parell d'impulsos, matar i estimar, i els dos se'm negaven: ells no venien i ella era ells."
La pell freda, Albert Sánchez Piñol.

Yoh

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Fri Dec 03, 2010 8:39 pm

Ferrer Ortas Júlia wrote:

Mmmm... m'agrada es teu punt de vista, Edu, però saps? a mi no me passa mai o quasi mai això de recordar una persona pel rostre. Sempre que pens en algú pens molt més en la seva manera de ser i de reaccionar i d'actuar, i possiblement en el que va passar la darrera vegada que vaig veure-la, de què vam xerrar i si vaig estar d'acord amb el que va dir que pensava, no sé si m'explic.
Això me dóna peu a fer-te una comparació amb els llibres, ja que som a l'apartat de literatura. Jo quan llegesc, mai, però mai, mai, i aiò sí que t'ho assegur, mai els pos cara als personatges. Fins i tot si me'l descriuen físicament. Per jo els personatges dels llibres són personalitats, tarannàs, i sí que par atenció si l'autor destaca una característica física en especial, però res més, per jo no són físics, són molt més psicològics que una altra cosa. No sé, n'he parlat de vegades amb gent d'aquest tema, i he obtingut respostes molt variades. M'agradaria que me diguéssiu si voltros els veis la cara cada vegada que l'obra gira al voltant d'aquests personatges o simplement feis com jo i definiu el personatge amb una sèrie de trets més mentals.
Per tant, vull aclarir, per jo el personatge pren identitat amb les seves actuacions i intervencions, així que per jo un personatge que no té un paper rellevant en una història, és buid, per molt que físicament me l'hagin descrit amb pèls i senyals.

M'agrada. M'encanta el que me dius. De totes maneres la imatge que tenc jo d'una persona si que ve representada pel rostre. Dic representada perquè no és tota ella, cosa que no la determina més que físicament, però és una referència que em ve al cap, la primera. Crec que és perquè simplement amb la cara tenc la part més singular que pot arrossegar la resta de trets (que poden ser-ho també, de singulars, però és singular el conjunt, no el total). En canvi, per a recordar tots els trets potser tendria que fer un esforç una mica major, sempre parlant de mi a l'hora de recordar persones. Jo cualcuna vegada si que he posat rostre als personatges dels llibres, però ha sigut arrel d'una descripció física o psicològica que m'ha recordat a cualcú conegut i, des d'aquell moment li he posat la cara d'algun amic, familiar o de la noia que m'agradava (com em va passar en el llibre de Una história en la história) de manera totalment involuntària. Ara que m'escolt a mi mateix, sembla divertit.
Bardají Edu
Bardají Edu

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Fri Dec 03, 2010 8:42 pm

LLopis Poncell Bernat wrote:

i com identificaries algú posant per cas que la vida fos fosca(sense reconeixement de rostre... així com tu ho dius)??

No era això en el que em centrava en el text, però bé, ja que demanes, doncs per la veu, principalment. De totes maneres, el que propòs és un judici als altres oblidant del tot el físic i, amb nosaltres mateixos un esforç per definir-nos una mica més, si és necessari.
Bardají Edu
Bardají Edu

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Sat Dec 04, 2010 7:07 pm

si el fragment de l'obra que vull posar la he de traduir no trob que estigui be..

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  Yoh Sat Dec 04, 2010 11:46 pm

M'agrada. M'encanta el que me dius. De totes maneres la imatge que tenc jo d'una persona si que ve representada pel rostre. Dic representada perquè no és tota ella, cosa que no la determina més que físicament, però és una referència que em ve al cap, la primera. Crec que és perquè simplement amb la cara tenc la part més singular que pot arrossegar la resta de trets (que poden ser-ho també, de singulars, però és singular el conjunt, no el total). En canvi, per a recordar tots els trets potser tendria que fer un esforç una mica major, sempre parlant de mi a l'hora de recordar persones. Jo cualcuna vegada si que he posat rostre als personatges dels llibres, però ha sigut arrel d'una descripció física o psicològica que m'ha recordat a cualcú conegut i, des d'aquell moment li he posat la cara d'algun amic, familiar o de la noia que m'agradava (com em va passar en el llibre de Una história en la história) de manera totalment involuntària. Ara que m'escolt a mi mateix, sembla divertit.

: ) Molt interessant com funcionen ses ments... Mira, en relació a això que has dit de que potser si un personatge te recorda un amic o un comegut o algú, te puc dir que a mi exactament així no m'ha passat però el que sí que m'ha passat és que un personatge d'una història me recordi un personatge d'una altra. I arriba a ser molt paranoic, perquè clar, quan me top per segona vegada amb aquella personalitat, automàticament es meu cervell li atribueix totes ses qualitats que descrivia s'autor de sa primera història, i que clarament no li ha han passat pes cap a nes segon escriptor, però no sé, és com fusionar els dos personatges en un. : )

Yoh

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Sun Dec 05, 2010 12:29 am

Bardají Edu wrote:

: ) Molt interessant com funcionen ses ments... Mira, en relació a això que has dit de que potser si un personatge te recorda un amic o un comegut o algú, te puc dir que a mi exactament així no m'ha passat però el que sí que m'ha passat és que un personatge d'una història me recordi un personatge d'una altra. I arriba a ser molt paranoic, perquè clar, quan me top per segona vegada amb aquella personalitat, automàticament es meu cervell li atribueix totes ses qualitats que descrivia s'autor de sa primera història, i que clarament no li ha han passat pes cap a nes segon escriptor, però no sé, és com fusionar els dos personatges en un. : )

Sa veritat és que si, és bastant misteriós. Això que dius que te passa, quin embull! No me veig en la situació d'haver de ser conscient en tot moment de quina obra estic llegint i quines qualitats són aquelles que jo he relacionat incorrectament amb el personatge de la mateixa.
Bardají Edu
Bardají Edu

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Sun Dec 05, 2010 1:45 am

mare meva quins textes mes raros xd

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  Yoh Mon Dec 06, 2010 12:10 pm

luis cambron martinez wrote:mare meva quins textes mes raros xd

Tu sí que ets raro...

Yoh

Back to top Go down

Post  Busquets Andrea Mon Dec 06, 2010 2:02 pm

Tothom hauria de tenir aquesta forma de pensar i deixar de costat els prejudicis relacionats amb el físic, me sembla que tots aquells que estan acomplexats per com són físicament tendrien una millor oportunitat de ser qui són "interiorment". M'ha agradat molt el teu text, Edu, et fa pensar diferent sobre allò que feim continuament sense adonarnos: etiquetar les persones només per la cara. Molt bon text (:
Busquets Andrea
Busquets Andrea

Number of posts : 195
Registration date : 2009-11-26

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Mon Dec 06, 2010 3:56 pm

si,edu tens motla rao en alquest text..pero tristement al mon el que vivim pareix que es molt mes improtant ser wapo i tenir un fisic extraordinari que poseir inteligencia i aquest altres coses que realemnt et fan ser una persoan especial i tot aixo.
jo crec que hi ha molt poques persones que quan cercan a una persona diguin.. ami el fisic mes iwal..ami el que m'importa es com es per dedins..peque ens deixam influencair molt..

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  Yoh Tue Dec 07, 2010 12:10 am

Busquets Andrea wrote:

Tothom hauria de tenir aquesta forma de pensar i deixar de costat els prejudicis relacionats amb el físic, me sembla que tots aquells que estan acomplexats per com són físicament tendrien una millor oportunitat de ser qui són "interiorment". M'ha agradat molt el teu text, Edu, et fa pensar diferent sobre allò que feim continuament sense adonarnos: etiquetar les persones només per la cara. Molt bon text (:

Aix... què difícil però alhora què preciosa és sa vida... : )

Yoh

Back to top Go down

Post  Bardají Edu Tue Dec 07, 2010 12:26 am

luis cambron martinez wrote:mare meva quins textes mes raros xd

Tu sí que ets raro...

Digues que si. Però aquesta paraula, crec jo, que té massa càrrega negativa. Simplement diguem que actuam segons raonaments llògics. De totes maneres ser estrany no ho trob negatiu. El preocupant és ser un incomprès.
Bardají Edu
Bardají Edu

Back to top Go down

Post  luis cambron martinez Tue Dec 07, 2010 1:15 am

jo no soc estrany xd estrany es en salom xd

luis cambron martinez

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Back to top